Sólymok, Héják, Nebulók (Kováts Lajos) 1990 (4db állapot kép) Tartalom/jegyzék (A Magyar Kir. Állami Vas-, Acél- és Gépgyárak Repülőgépgyárának Tevékenysége 1936-1944)
0
Áru állapotaHasznált
Kikiáltási ár1,000,-Ft
Fix ár1,000,-Ft Megveszem
Cikkszám: #6733302
Aukció kezdete: 2016-11-23 05:59
Lejár: 15 nap, 18 óra
Mennyiség: 1 db.
Elkelt: 0 db.
Kattintások: 0 db.
Garancia: Nincs
Áru helye: Budapest / Magyarország
Szállítás: egyedi leírás
Fizetési mód: egyedi leírás
Termék leírása

Sólymok, Héják, Nebulók (Kováts Lajos) 1990
A Magyar Kir. Állami Vas-, Acél- és Gépgyárak Repülőgépgyárának Tevékenysége 1936-1944
kemény borítós, fekete-fehér képekkel gazdagon illusztrált ritka és szép állapotú antikvár kiadvány

Kiadó         : MAHÍR , Budapest
Kiadás Éve    : 1990
Nyelve        : Magyar
Azonosító     : ISBN 963 7860 14 2
Típus         : Haditechnika / Repüléstechnika
Oldalak száma : 136 oldal a borítóval együtt
Mérete        : 23.5 x 16.5 cm
Készítette    : MAHÍR Nyomdaüzem , Békéscsaba (817/89)
Eredeti ára   : 240.-Ft

A tartalomból :
A kötet a MÁVAG Repülőgépgyárának 1936 és 1944 közötti tevékenységét mutatja be. Megismerkedhetünk a legfőbb
típusok, a Sólyom a Héja és a Nebuló modellek technikai adataival, a gyártás folyamatával, és a repülőgépek
harctéri alkalmazásával. A munkát korabeli iratok facsimiléi és fényképfelvételek illusztrálják.

Tartalomjegyzék :
3   - Előszó
I. A Magyar Kir. Állami Vas-, Acél- és Gépgyárak létrejötte és működése
5   - A MÁVAG megalakulása és tevékenysége az első világháború végéig
7   - A trianoni békeszerződés korlátozó rendelkezései, majd a harmincas évek eredményei
II. A MÁVAG bekapcsolása a repülőgépsárkányok és repülőgépmotorok javításába 1936-37
13  - A hazai repülőgépgyártó ipari kiszélesedése
III. A WM 21 Sólyom felderítő-bombázó repülőgép gyártása 1939-42-ig
17  - Repülőgépgyártó üzem létrehozása a MÁVAG-ban
22  - A WM 21 Sólyom gépek építése a MÁVAG Repülőgépgyárban
26  - A WM 21 Sólyom harctéri alkalmazása
27  - A WM 21 Sólyom értékelése
29  - A Weiss Manfred WM 21 Sólyom felderítő-bombázó műszaki, harcászati adatai és műszaki leírása
IV. A Hirth HM 504 típusú repülőgépmotorok javításának megszervezése, a lincencgyártás elindítása és lebonyolítása, valamint ennek előzményei 1938-44
33  - Repülőgmotorokat gyártó üzem létrehozása a MÁVAG-ban
36  - A Hirth típusú repülőgépmotorok építése 1942-44 között
V. Az olasz Reggiane Re 2000 "Falco" egymotoros vadászrepülőgép licencgyártása és annak előzményei 1939-44
39  - A Re 2000 "Falco" licenc megvételének előzményei 1939
40  - A 70 db Reggiane Re 2000 Falco típusú vadászrepülőgép megvásárlása
43  - A Reggiance cég repülőgép-szállításai 1940-ben
44  - Repülőgép-szállítások és az ezzel kapcsolatos problémák, 1941-42
48  - A Re 2000 Falco I.Héja típusú repülőgépek harctéri alkalmazásra való felkészítése
49  - A Re 2000 Falco I.Héja harcászati alkalmazása
51  - A Héja legnevezetesebb áldozata
55  - Az Olaszországból leszállított Reggiane 2000 Falco vadászrepülőgépek Magyarországra érkezésének időpontjai
59  - A Reggiane Re 2000 Falco I. vadászrepülőgép műszaki, harcászati adatai és műszaki leírása
62  - A Héja gépek műszaki és harci értékelése
64  - A Re 2000 Falco gyártási licencének megvétele
65  - Magyar gyártmányú repülőgépmotor beépítésének terve a Reggiance cégnél a Re 2000 Falco I.sárkányába
66  - Megbízás kiadása a budapesti MÁVAG repülőgépgyárának a Re 2000 Falco I. géptípus licencgyártásának kivitelezésére
67  - Felkészülés a licencgyártásra 1940-41-ben
68  - Műhelybővítés, valamint különféle szerszámgépek beszerzése a licencgyártásra való felkészülés időszakában 1940-41
69  - Hivatalos megrendelés kiadása a Re 2000 Falco I. típusú sárkányok licencgyártására
70  - A "MÁVAG Héja" egymotoros vadászrepülőgépek gyártásának előkészítése 1941-42-ban
72  - A "MÁVAG Héja" repülőgépsárkányok gyártásának megkezdése 1941-42-ban
74  - Előkészületek újabb gyártási feladatokra 1942-ben
75  - A "MÁVAG Héja" vadászrepülőgépek gyártása 1943-ban
80  - A "MÁVAG Héja" vadászrepülőgépek gyártása 1944 szeptemberéig
84  - A "MÁVAG Héja" vadászrepülőgépek műszaki, harcászati adatai és műszaki leírása
86  - A "MÁVAG Héja" típusú repülőgépek értékelése
VI. M 25 Nebuló iskola- és túragép gyártása 1941-42-ben
87  - A M 25 Nebuló gyártásának előzményei
88  - A gyártás megindulása
89  - Az M 25 "Nebuló" iskola- és túragép műszaki adatai és leírása
VII. Az Arado Ar-96 B-3 típusjelzésű iskola- és gyakorlórepülőgép licencének megvétele, és a szériagyártás megindulása 1942-44
93  - Korszerű iskola- és gyakorló-repülőgépek beszerzésének problémái 1941-ben
94  - Az Arado Ar-96 B típus licencének megvétele
95  - A szériagyártás meginditása
97  - A szériagyártás alakulása 1944 őszén
98  - Az Arado Ar-96 B-3 iskola- és gyakorlógép műszaki adatai, és műszaki leírása
VIII. A Daimler-Benz DB-605 A és B típusú repülőgépmotorok forgattyús tengelyeinek gyártása a MÁVAG diósgyőri üzemében 1942.májustól 1944.júniusig
101 - A DB-605 A és B típusú repülőgépmotorok forgattyús tengelyeinek beszerzési problémái
102 - A forgattyús tengelyek megmunkálásának beindítása a diósgyőri üzemben
103 - Problémák a forgattyús tengelyek megmunkálásában 1943-ban
105 - Változások a forgattyús tengelyek gyártásában 1944 nyarán
107 - A Messerschmitt Bf (Me) 109 G. típusú repülőgép futómű licencgyártásának előkészületei a MÁVAG budapesti gyára B-14 jelzésű üzemében
109 - A MÁVAG repülőgép- ill. repülőgépmotorokat gyártó gyáregységeinek bekapcsolása a vadászprogramba
XI. Függelék
111 - A MÁVAG repülőgépgyárában gyártott 200 db "MÁVAG Héja" repülőgépből berepültek gyári számai és egyéni jelzései
123 - Tartalomjegyzék

Természetesen hiánytalan, átnyálaztam laponként, nemcsak pörgetve .
Használt, de jó állapotban .

4db képet is töltöttem fel róla .
(ha valaki kéri fel tudom tölteni az eredeti még nem összenyomott képeket egy képfeltöltő oldalra)

Minden külön fényképezve, azt adom ami a képeken van, nem másikat .

Személyes átadás csak Budapesten , vidékre Posta .

Szállítási és fizetési feltételek
Kommentek
Kérdezzen az eladótól!
Tulajdonságok
  • Garancia: Nincs
  • Számlaadás: Nem